משרד המדע: התכנית למחקר אסטרטגי - פיתוח תשתיות קול קורא להגשת הצעות מחקר בנושא צמצום פערים בין מרכז ופריפריה

שם: משרד המדע: התכנית למחקר אסטרטגי - פיתוח תשתיות קול קורא להגשת הצעות מחקר בנושא צמצום פערים בין מרכז ופריפריה
תאריך הגשה: 05/12/16
לאתר הקול הקורא
תיאור כללי:

(הגשה לרשות המחקר עד 5.12, למשרד המדע עד 8.12)

הצעות מחקר למחקרים בעלי היתכנות יישומית (בין אם טכנולוגית ובין אם בפיתוח מדיניות) בנושא צמצום פערים בין מרכז ופריפריה גיאוגרפית בישראל, בדגש על ההצטלבות בין פריפריה גיאוגרפית ופריפריה כלכלית-חברתית.  המחקר המוצע יעסוק באופן שבו עשויים מדיניות או פיתוח כלים טכנולוגיים לסייע בחיזוק החוסן החברתי והכלכלי, בהגדלת הפריון והצמיחה הכלכלית, ובצמצום פערי הזדמנויות ושיפור כולל באיכות ורמת חיים באזורים הנכללים באשכולות הנמוכים יכללו בתוך כך תחומים של תעסוקה, דיור ופיתוח עירוני, גישה לתשתיות לאומיות, חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי, איכות חיים ותרבות הפנאי וכיו"ב. המחקר יכול להיערך בשיטות כמותניות, איכותניות או מעורבות, אך מודגש כי עליו להיות בעל השלכות יישומיות אשר יובהרו כבר בהצעת המחקר.

תקציב המחקר עבור מחקר מטעם קבוצת מחקר אחת יהיה עד 0.35 מיליון ש"ח, שתי קבוצות מחקר או יותר יהיה עד 0.75 מיליון ₪  לתקופה של  3 שנים. במידה וישנן שתי קבוצות מחקר או יותר, על כל קבוצה לעסוק בתחום אחר, בין אם מדובר בקבוצות ממוסד אחד, ובין אם מדובר בקבוצות ממספר מוסדות.

http://most.gov.il/Information/Calls/Pages/GapChange2017.aspx

 

 

מקור: ישראלי
תקציב: קבוצת מחקר אחת יהיה עד 0.35 מיליון ₪ ,
שתי קבוצות מחקר יהיה עד0.75 מיליון ₪
מס' שנים למחקר: 3
איש קשר: Robi- 2152, roberg@trdf.technion.ac.il Iris- 1769, irisbr@trdf.technion.ac.il
תחומים: מדעי החברה והרוח
סוג הקרן: הקרן הינה קרן תחרותית.
קרן ופרופילים משויכים: משרד המדע-MOST ,פתוח לחברי סגל הטכניון בלבד. אנא התחבר\י כדי לצפות בפרופילי המימון של הקרן (בפינה הימנית העליונה).