משרד המדע והטכנולוגיה ומשרד התחבורה: תחבורה חכמה, בטיחות ותשתיות תחבורה
שם: |
משרד המדע והטכנולוגיה ומשרד התחבורה: תחבורה חכמה, בטיחות ותשתיות תחבורה תאריך הגשה: 05/09/23 לאתר הקול הקורא |
---|---|
תיאור כללי: |
מועד הגשה לרשות המחקר: 5.9, למשרד המדע: 12.9 תחבורה חכמה: ניהול ובקרת תנועה / אמצעים טכנולוגיים ומדיניות להפחתת גודש, תאונות דרכים וזיהום אוויר / שירותי תחבורה חדשניים לקראת Mobility as a Service / אמצעים לצמצום השימוש ברכב פרטי / פתרונות לוגיסטיים עירוניים חדשניים / היערכות לעידן האוטומטי והמקושר - כל ההיבטים: טכנולוגי, מדיניות, רגולציה / מנגנון שינוי התנהגותי לצמצום השימוש ברכב פרטי / קידום צדק חברתי בשירותי תחבורה וניידות לכולם / שימוש בנתוני עתק ובינה מלאכותית בניהול, מידול ותכנון / אסטרטגיות ניהול מסדרונות בכביש מהיר לשיפור ביצועי כבישים קיימים/ אסטרטגיות מתקדמות לבקרת אותות תנועה, בקרת אותות מסתגלת עבור צמתים, עורקים ורשתות / אופטימיזציה של ביצועי רשת לאור נוכחות גוברת של רכבים מקושרים ואוטומטיים / שימוש בתשתיות תקשורת סלולר ו/או לווינים והרלוונטיות שלהן לכלי טיס/כטב"ם / הגדרת דרישות טכניות לפיתוח ורישוי של מערכת אוטומטית (אוטונמיה ברמה 4) להפעלה של מערכות רב-כטב"ם / שיטות מתקדמות ואוטומטיות למסירת מטען המשונע ע"י כטב"ם / שילוב כלי טיס מטיסי נוסעים וכטב"ם בתוך מרחב USPACE ודרכי אינטגרציה עם שרותי ATM קיימים/ מוכנות הציבור לקבלת שירותי שילוח אוטונומיים / תחומים נוספים שיש בהם פוטנציאל לקידום תחום התחבורה החכמה תשתיות תחבורה: מודלים תחבורתיים, תכנון וניהול תנועה / בטיחות משתמשי הדרך / אחזקת תשתיות / הקמת תשתיות / הטמעת עקרונות כלכלה מעגלית / אגרגטים ומענה למחסור בחומרי גלם / סביבה בטיחות תחבורה: בטיחות הולכי רגל במעגלי תנועה בדגש על מעגלי תנועה דו נתיביים / בטיחות כלי רכב במעגלי תנועה בדגש על מעגלי תנועה דו נתיביים / בטיחות הולכי רגל בצמתים ראשיים (מרומזרים או לא) / צמצום חצייה באור אדום / בטיחות הולכי רגל בפנייה ימינה חופשית / בטיחות בצירים עם הסדרי העדפה לתחבורה ציבורית / בחינת חלופות לניהול תנועת משאיות בדרכים (בינעירוניות ועירוניות), כולל ההשלכות התנועתיות, הכלכליות והבטיחותיות / ניצול יעיל של השוליים בדרכים בין עירוניות / שימוש בבינה מלאכותית לשיפור הבטיחות / תחומים נוספים שיש בהם פוטנציאל לקידום תחום הבטיחות על המחקרים להיות בעלי היתכנות יישומית. תקציב: עד 500,000 ₪, לתקופה של 3 שנים. * חוקר יכול להיות "חוקר ראשי" במענק אחד ו- "חוקר משני" במענק נוסף מהמחקרים הלאומיים של משרד המדע. אנא צרו עמנו קשר לבירור זכאות. https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/rfp202306293 קישור להקלטת הוובינר באתר של ISTRC: https://istrc.net.technion.ac.il/2023/07/11/webinar-17072023 |
מקור: | ישראלי |
תקציב: | עד 500,000 ₪, לתקופה של 3 שנים |
מס' שנים למחקר: | 3 years |
איש קשר: | Robi, 2152, robertg@trdf.technion.ac.il; Iris, 1272, irisbr@trdf.technion.ac.il; Orly, 1588, bakarev@technion.ac.il |
תחומים: | מדעים מדויקים,מדעי החברה והרוח |
סוג הקרן: | הקרן הינה קרן תחרותית. |
קרן ופרופילים משויכים: | משרד המדע-MOST ,פתוח לחברי סגל הטכניון בלבד. אנא התחבר\י כדי לצפות בפרופילי המימון של הקרן (בפינה הימנית העליונה). |